
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2024
January 10, 2025
ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2018
February 22, 2025Όλες οι πρόσφατες έρευνες και μελέτες γλωσσολόγων, παιδοψυχολόγων και παιδαγωγών παγκοσμίως καταλήγουν στο εξής:
Ο κατάλληλος τρόπος για να ξεκινήσουν να μαθαίνουν Αγγλικά παιδιά 7-8 ετών εξαρτάται από τον χαρακτήρα και τις ανάγκες του παιδιού.
Γενικά όμως η επιστήμη συμφωνεί ότι:
Η οργανωμένη τάξη σχολείου (σε κέντρο ξένων γλωσσών) είναι συνήθως η κατάλληλη επιλογή για τα περισσότερα παιδιά αυτής της ηλικίας, όχι το ιδιαίτερο μάθημα.
Οι λόγοι:
Οργανωμένη τάξη:
- ✅Μάθηση μέσω παιχνιδιού και δραστηριοτήτων
Τα καλά οργανωμένα σχολεία χρησιμοποιούν παιγνιώδη μεθοδολογία (τραγούδια, χειροτεχνίες, παιχνίδια ρόλων, διάδραση), που ταιριάζει απόλυτα με την ηλικία.
- ✅Κοινωνικοποίηση & συνεργασία
Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να μιλούν μπροστά σε άλλους και να συμμετέχουν σε ομάδες — σημαντικά στοιχεία και για την ανάπτυξή τους γενικά.
- ✅Δομή και συνέπεια
Υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα, επίπεδα, στόχοι και μέθοδος, κάτι που βοηθά στη σταθερή πρόοδο.
- ✅Πιστοποιημένη εκπαίδευση & έμπειροι καθηγητές
Οι δάσκαλοι έχουν εμπειρία με μικρές ηλικίες και συχνά εξειδίκευση στην παιδική διδακτική.
- ✅Ενθουσιασμός & παρακίνηση
Η παρουσία συμμαθητών κάνει το μάθημα πιο “ζωντανό” και βοηθά να κρατηθεί το ενδιαφέρον του παιδιού.
Γιατί όχι ιδιαίτερο μάθημα:
- ❌Έλλειψη κοινωνικής αλληλεπίδρασης
Το παιδί δεν μαθαίνει να συνεργάζεται ή να ακούει άλλους, κάτι πολύ σημαντικό για τις γλωσσικές δεξιότητες.
- ❌Κίνδυνος μονοτονίας
Αν ο δάσκαλος δεν είναι ιδιαίτερα δημιουργικός, το ιδιαίτερο μπορεί να γίνει βαρετό ή να μοιάζει με “φροντιστήριο ενηλίκων”.
- ❌Λιγότερα ερεθίσματα
Δεν υπάρχουν παιχνίδια ομάδας, θεατρικές δραστηριότητες ή τραγούδια με άλλους — κάτι που περιορίζει την αφομοίωση του λεξιλογίου.
- ❌Ακριβότερο κόστος ανά ώρα
Το ιδιαίτερο είναι πιο ακριβό και προσφέρει λιγότερες ώρες διδασκαλίας συνολικά.
- ❌Πιθανή εξάρτηση από τον δάσκαλο
Το παιδί μπορεί να συνδέσει τη μάθηση αποκλειστικά με ένα άτομο, κάτι που δυσκολεύει την ένταξη σε μεγαλύτερες ομάδες αργότερα.
📌 Συμπέρασμα:
Ένα οργανωμένο παιδικό τμήμα Αγγλικών με έμφαση στο παιχνίδι, στη διάδραση, στην προφορική έκφραση και στη δημιουργία θετικών εμπειριών είναι ιδανική αφετηρία. Το ιδιαίτερο μάθημα μπορεί να είναι χρήσιμο αν το παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί σε ομάδα.
Όμως, χωρίς την απαραίτητη διασκέδαση και αλληλεπίδραση, υπάρχει κίνδυνος το παιδί να χάσει το ενδιαφέρον του.
Κατηγορία | Οργανωμένο Σχολείο Αγγλικών (Ομαδικό Μάθημα) | Ιδιαίτερο Μάθημα |
Μέθοδος διδασκαλίας | Παιχνίδια, τραγούδια, ιστορίες, θεατρικό παιχνίδι | Εξαρτάται από το δάσκαλο, συνήθως παλαιά κλασική |
Κοινωνικοποίηση |
Υψηλή – αλληλεπίδραση με συνομήλικους |
Χαμηλή – απουσία άλλων παιδιών |
Παρακίνηση / ενθουσιασμός |
Μεγαλύτερος – το παιδί ενθουσιάζεται με την ομάδα |
Πιο δύσκολη η διατήρηση ενδιαφέροντος |
Πρόοδος & Δομή |
Οργανωμένο πρόγραμμα, επίπεδα και στόχοι |
Εξαρτάται πλήρως από τον δάσκαλο |
Δημιουργικότητα & παιχνίδι |
Ενσωματωμένα στη διδασκαλία |
Περιορισμένα |
Αυτοπεποίθηση & δημόσια έκφραση |
Ενισχύεται με ομαδικές δραστηριότητες | Δεν καλλιεργείται το ίδιο εύκολα |
Οικονομική απόδοση | Περισσότερες ώρες διδασκαλίας με χαμηλότερο κόστος | Υψηλότερο κόστος ανά ώρα |