ΑΠΟΡΙΕΣ ΓΟΝΙΩΝ

Όλοι οι γονείς έχουν λογικές και απόλυτα κατανοητές απορίες και ανησυχίες σχετικά με την εκμάθηση Αγγλικών των παιδιών τους. Οι απαντήσεις δεν είναι θέμα γνώμης ή στυλ διδασκαλίας. Κάθε ερώτηση αξίζει υπεύθυνες και τεκμηριωμένες απαντήσεις, με βάση την επιστήμη και τους ειδικούς.

 ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ: 

 Η σημασία της Αγγλικής γλώσσας στη σύγχρονη εποχή. 

  • Παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας: Χρησιμοποιείται σε επαγγελματικό, ακαδημαϊκό, πολιτιστικό και κοινωνικό επίπεδο. 
  • Ψυχαγωγία & τεχνολογία: Ταινίες, παιχνίδια, εφαρμογές και μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν κυρίως στα Αγγλικά. 
  • Επαγγελματικές & ακαδημαϊκές ευκαιρίες: Γνώση Αγγλικών αυξάνει τις πιθανότητες για σπουδές και καριέρα στο εξωτερικό. 

 ΝΑΙ, ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΒΑΘΜΟ 

Τα παιδιά στην ηλικία των 7-9 ετών είναι ικανά να κατανοήσουν απλά τις συνέπειες μιας απόφασης. Αν το παιδί ενδιαφέρεται να μάθει αγγλικά ή δείχνει θετικό ενδιαφέρον για τη γλώσσα, αυτό μπορεί να βοηθήσει στην κινητοποίηση του για μάθηση και να το κάνει πιο ενθουσιώδες. Επιπλέον, αν νιώθει ότι η απόφαση αφορά και εκείνο, μπορεί να νιώσει περισσότερη αυτονομία και να έχει καλύτερα αποτελέσματα. 

Ωστόσο, το παιδί δεν χρειάζεται να έχει τον πλήρη έλεγχο της απόφασης. Οι γονείς είναι εκείνοι που πρέπει να αξιολογήσουν την κατάλληλη ηλικία και το σωστό χρονικό σημείο, λαμβάνοντας υπόψη την προσωπικότητα και τις ανάγκες του παιδιού. 

 ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ & ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Μάθηση για επικοινωνία στην αγγλική γλώσσα. 

Ανάπτυξη φυσικών γλωσσικών δεξιοτήτων. 

Ο κύριος στόχος είναι να μάθει το παιδί να επικοινωνεί με φυσικό τρόπο στην Αγγλική γλώσσα, χωρίς πίεση για εξετάσεις ή πιστοποιήσεις. Η εκμάθηση της γλώσσας μπορεί να γίνει μέσω παιχνιδιών, τραγουδιών, ιστοριών, και καθημερινών δραστηριοτήτων που ενισχύουν τη φυσική χρήση της γλώσσας. 

Αντίληψη της γλώσσας ως εργαλείο επικοινωνίας: 

Το παιδί πρέπει να μαθαίνει την αγγλική γλώσσα ως μέσο έκφρασης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης, όχι ως κάτι που συνδέεται με μια «διάκριση» ή εξέταση. Έτσι, αποφεύγεται η πίεση και το άγχος, και το παιδί συνδέει τη γλώσσα με κάτι θετικό και χρήσιμο στην καθημερινότητά του. 

Ανάπτυξη γλωσσικής αυτοπεποίθησης: 

Ο στόχος είναι το παιδί να αισθάνεται άνετα να χρησιμοποιεί τη γλώσσα για να εκφράσει τις σκέψεις και τις ανάγκες του, χωρίς να αναγκάζεται να μελετά  και να συγκεντρώνεται σε βαθμούς και εξετάσεις. 

Ένα πιστοποιητικό μπορεί να μη χρειαστεί ποτέ στη ζωή του, η επικοινωνία όμως είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί. 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ «ΣΩΣΤΗ» ΗΛΙΚΙΑ. Αν και η πρώιμη έκθεση στη γλώσσα βοηθά, δεν είναι προϋπόθεση επιτυχίας. Η σωστή μέθοδος και το ενδιαφέρον του παιδιού είναι πιο σημαντικά. Τα παιδιά μπορούν να αρχίσουν να εκτίθενται στη γλώσσα από την προσχολική ηλικία (3-5 ετών) μέσα από παιχνίδι, τραγούδια και καθημερινές δραστηριότητες. Η συστηματική εκμάθηση μπορεί να ξεκινήσει γύρω στα 7-8 έτη. 

 

ΟΧΙ! Όλες οι έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν περισσότερες από μία γλώσσες ταυτόχρονα χωρίς σύγχυση. Αντίθετα, η πρώιμη εκμάθηση μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση γενικά των γνωστικών δεξιοτήτων.

ΑΣΦΑΛΩΣ ΝΑΙ! Δεν χρειάζεται να είστε άριστοι γνώστες. Ακόμη και μικρές φράσεις ή παιχνίδια μπορούν να ενισχύσουν τη γλωσσική εξοικείωση. 

Ακόμα και οι μη τέλειες προφορές βοηθούν το παιδί, αφού η επαφή με τη γλώσσα με φυσικό τρόπο είναι πάντα ωφέλιμη. 

ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ! Ένας καλά καταρτισμένος δάσκαλος που χρησιμοποιεί σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας μπορεί να βοηθήσει το παιδί να μάθει σωστά τη γλώσσα, είτε είναι φυσικός ομιλητής είτε όχι. 

ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ! Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργούμε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον όπου το παιδί αισθάνεται άνετα να εκφραστεί χωρίς το άγχος της συνεχούς διόρθωσης. Όταν το παιδί μιλάει, η εστίαση πρέπει να είναι στη ροή της επικοινωνίας και στην ενθάρρυνση της αυτοπεποίθησης, παρά στην τελειότητα της γραμματικής ή της προφοράς. Η υπερβολική διόρθωση θα δημιουργήσει άγχος, θα μειώσει την αυτοπεποίθηση του παιδιού και θα οδηγήσει σε αναστολή και φόβο, κάτι που θα εμποδίσει την πρόοδο στη γλώσσα. Το  σημαντικό είναι να ενθαρρύνουμε τη χρήση της γλώσσας χωρίς φόβο. Ειδικά στο speaking (παραγωγή προφορικού λόγου) ισχύει το: Fluency over Accuracy (Άνεση στην επικοινωνία και όχι εμμονή στη λεπτομέρεια). 

Δεν σταματάμε έναν μαθητή κάθε φορά που κάνει λάθος, αλλά τον αφήνουμε να εκφραστεί φυσικά. 

Αν υπάρχει η δυνατότητα, η διαμονή για ένα διάστημα σε αγγλόφωνη χώρα είναι ιδανική, αφού η πλήρης γλωσσική εμβύθιση (immersion) είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να μάθει κάποιος μια γλώσσα, γιατί το άτομο αναγκάζεται να χρησιμοποιεί τη γλώσσα καθημερινά, σε πραγματικές καταστάσεις. 

Αν το παιδί δεν έχει μαθησιακές δυσκολίες, τότε ένα οργανωμένο σχολείο Αγγλικής γλώσσας είναι η καλύτερη επιλογή για τους εξής λόγους: 

 

  1. Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων

Η εκμάθηση μιας γλώσσας δεν είναι γραμματική και λεξιλόγιο – είναι επικοινωνία! 

Στο σχολείο, το παιδί αλληλεπιδρά με συνομηλίκους, γεγονός που το βοηθά να χρησιμοποιεί τη γλώσσα φυσικά και αυθόρμητα. 

 

  1. Ομαδική μάθηση = Μεγαλύτερο κίνητρο

Τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα μέσα σε μια ομάδα. Βλέποντας τους άλλους να προσπαθούν, ενθαρρύνονται να συμμετέχουν και να προσπαθήσουν κι εκείνα. 

Οι δραστηριότητες, οι ομαδικές εργασίες και τα παιχνίδια κάνουν το μάθημα πιο ευχάριστο, ενισχύοντας το κίνητρο. 

 

  1. Δομημένο πρόγραμμα & συνέπεια

Τα οργανωμένα σχολεία ακολουθούν ένα συστηματικό εκπαιδευτικό πλάνο, το οποίο εξασφαλίζει: 
Ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των δεξιοτήτων (Reading, Writing, Listening, Speaking). 
Επαφή με τη γλώσσα διαρκώς, κάτι που δεν συμβαίνει πάντα στα ιδιαίτερα. 

 

  1. Διαφορετικοί εκπαιδευτικοί & ποικιλία διδακτικών προσεγγίσεων

Σε ένα σχολείο ξένων γλωσσών, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με διαφορετικούς δασκάλους και διαφορετικές προφορές, κάτι που τους προετοιμάζει καλύτερα για την πραγματική χρήση της γλώσσας. 

Υπάρχει συνδυασμός μεθόδου διδασκαλίας και μέσων, όπως βιωματική μάθηση, τεχνολογία, role-playing, e-learning, gamification, interaction κ.α. 

 

  1. Εξοικείωση με εξετάσεις & αξιολόγηση

Τα οργανωμένα σχολεία Αγγλικών προετοιμάζουν τα παιδιά σταδιακά για τις εξετάσεις πιστοποίησης, ώστε αυτές να γίνουν φυσικό κομμάτι της μαθησιακής τους πορείας. 

 

  1. Κοινωνικοποίηση & αυτοπεποίθηση

Σε ένα οργανωμένο περιβάλλον, το παιδί δεν μαθαίνει απλά μια γλώσσα – αναπτύσσει κοινωνικές δεξιότητες, όπως συνεργασία, σεβασμό και αυτοπειθαρχία. 

Η συνεχής αλληλεπίδραση στα Αγγλικά με τους συμμαθητές του βοηθά στην ανάπτυξη αυτοπεποίθησης στη χρήση της γλώσσας. 

 

Συμπέρασμα: 

Για τα περισσότερα μικρά παιδιά, το οργανωμένο σχολείο είναι η ιδανική επιλογή, καθώς εξασφαλίζει ολοκληρωμένη εκμάθηση, ομαδική συνεργασία και προετοιμασία για το μέλλον! 
Τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι χρήσιμα μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, όπως όταν το παιδί έχει ειδικές μαθησιακές ανάγκες και θέλει ενισχυτική υποστήριξη, με την προϋπόθεση ότι θα επιλεγεί ο κατάλληλος, καταρτισμένος, ειδικός δάσκαλος