ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ

Το πρόγραμμα σπουδών ενός σχολείου ξένων γλωσσών είναι:


  • ο καθορισμός διδακτέας ύλης (syllabus)
  • η μέθοδος(approach, methodology) που ακολουθείται στη διδασκαλία της γλώσσας
  • Ο συνολικός χρόνος (total course time) που χρειάζεται ο μέσος σπουδαστής ώστε να προσεγγίσει τα διάφορα επίπεδα (levels) γνώσης της γλώσσας
  • τρόπος χρήσης των διάφορων εργαλείων(tools), όπως βιβλία & διαδραστικά μέσα

Άρα λοιπόν, ο σχεδιασμός του προγράμματος σπουδών είναι ο πιο σημαντικός παράγων στη λειτουργία ενός σχολείου, αφού από την εφαρμογή και τη λειτουργικότητά του εξαρτώνται τα ανάλογα αποτελέσματα.

Αν το πρόγραμμα σπουδών είναι καλά σχεδιασμένο τότε όλοι όσοι το παρακολουθούν θα πετύχουν και τους δύο στόχους που πρέπει να έχει το σωστό πρόγραμμα:

  • να μάθουν να μιλούν και να χειρίζονται τη γλώσσα
  • να πάρουν και πτυχίο, στο ανάλογο επίπεδο και στο διάστημα που πρέπει

Αν όχι, τότε τα αποτελέσματα δεν θα είναι αυτά που πρέπει.

Τα αποτελέσματά μας όλα αυτά τα χρόνια δικαιώνουν απόλυτα το πρόγραμμα σπουδών μας.

Όλοι εδώ στο σχολείο μας έχουμε σαν «μπούσουλα» τα λόγια του μεγάλου αρχαίου Έλληνα, ενός από τους 7 σοφούς της αρχαιότητας, του Σόλωνα:

Γηράσκω δ’ αεί πολλά διδασκόμενος

Κέντρο Ξένων Γλωσσών Κελεσίδης

Έτσι διαβάζουμε, παρακολουθούμε διαρκώς τις παγκόσμιες εξελίξεις στη διδασκαλία των γλωσσών και ενημερωνόμαστε προσπαθώντας συνεχώς να βελτιωνόμαστε

Κέντρο Ξένων Γλωσσών Κελεσίδης

Αφού η γνώση δεν έχει όρια μιας και όλα συνεχώς εξελίσσονται και βελτιώνονται, άρα ποτέ δεν μπορείς να πεις ότι τα γνωρίζεις όλα

Κέντρο Ξένων Γλωσσών Κελεσίδης

Όλοι μας ανεξαιρέτως παρακολουθούμε τακτικότατα επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με τις πιο σύγχρονες τάσεις και εφαρμογές στη διδασκαλία και τη χρήση της τελευταίας τεχνολογίας στην αίθουσα μαθήματος

Κέντρο Ξένων Γλωσσών Κελεσίδης

Έτσι, σχεδιάζουμε τα προγράμματα σπουδών μας μέσα από συνεχή έρευνα και ανάλυση και μελέτη στοιχείων που καταγράφουμε σχεδόν μετά από κάθε μάθημα και μετά από κάθε εξέταση. Λαμβάνουμε υπόψη πολλές και διάφορες παραμέτρους όπως, η έλλειψη χρόνου λόγω υποχρεώσεων των νεαρών και εφήβων σπουδαστών στο Ελληνικό σχολείο (π.χ. ανάγκη για βοήθεια από το Δημοτικό, ανάγκη για φροντιστήριο από την Α' Γυμνασίου ή την Α' Λυκείου), αθλητισμός, χορός και ελεύθερος χρόνος. Ο πιο σημαντικός παράγων στην παιδική, προεφηβική κι εφηβική ηλικία, όσον αφορά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας, είναι ο ελεύθερος χρόνος και το παιχνίδι, σύμφωνα με τη γνώμη των ειδικών

ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ

ΤΑΞΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ / ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Pre-junior 5 - 7 1 ΩΡΑ ΜΑΘΗΜΑ
A junior 7 - 8 4 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑ+1 ΩΡΑ ΜΕΛΕΤΗ=5
B Junior 8-9 4 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑ+1 ΩΡΑ ΜΕΛΕΤΗ=5
A Class 9-10 4 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑ+1 ΩΡΑ ΜΕΛΕΤΗ=5
B Class 10-11 6 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑ
C Class 11-12 6 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑ
D Pre-Lower 12-13 6 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑ+1 TEST/2η ΕΒΔΟΜΑΔΑ
L Lower 13-14 7 ΩΡΕΣ (TESTING ΚΑΘΕ ΕΒΔΟΜΑΔΑ)
P’ Proficiency 14- 7 ΩΡΕΣ (TESTING ΚΑΘΕ ΕΒΔΟΜΑΔΑ)
  • Η Pre-Juniorείναι κυρίως για παιδιά Α’ Δημοτικού & Νηπιαγωγείουκαι για κάποιες περιπτώσεις παιδιών Β' Δημοτικού και προσφέρεται εντελώς δωρεάν
  • Η B’ Junior μπορεί να μη χρειασθεί να γίνει, άρα ίσως συντομευθεί κατά ένα έτος το συνολικό διάστημα σπουδών
  • Δεν υπάρχει έξτρα Ε' τάξη, άρα σίγουρα συντομεύεται κατά ένα έτος το συνολικό διάστημα για το επίπεδο Lower
  • Μετά το Lower ένας χρόνος προετοιμασίας (κατά βάση) για Proficiencyκαι όχι για ενδιάμεσο επίπεδο, άρα σίγουρα συντομεύεται κατά ένα ακόμη έτος το συνολικό διάστημα
 

Οι πολύ γρήγοροι σπουδαστές, εκείνοι δηλαδή που δείχνουν μια ιδιαίτερη έφεση και παρουσιάζουν κάποιο ειδικό ταλέντο στη μάθηση της γλώσσας, ευνοούνται από το πρόγραμμα σπουδών, αφού συντομεύονται κατά ακόμη ένα έτος οι σπουδές τους!

 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

1

Αν ξεκινήσει στην A’ Junior ένα παιδί Β’ Δημοτικού μπορεί να φτάσει στο Lower στην Α’ Γυμνασίου και στο Proficiency στη Β’ Γυμνασίου, κάνοντας και την Junior B’, συνολικός χρόνος 7 έτη, μέχρι και Proficiency

2

Αν ξεκινήσει στην A’ Junior ένα άλλο παιδί Β’ Δημοτικού και κάνει όλες τις τάξεις, θα φτάσει στο Lower στη Β’ Γυμνασίου και στο Proficiency στη Γ’ Γυμνασίου, συνολικός χρόνος 8 έτη,μέχρι και Proficiency

3

Αν ξεκινήσει στην A’ Junior ένα παιδί Γ’ Δημοτικού μπορεί να φτάσει στο Lower στην Α’ Γυμνασίου και στο Proficiency στη Β’ Γυμνασίου, συνολικός χρόνος μόλις 6 έτη, μέχρι και Proficiency

4

Αν ξεκινήσει στην A’ Junior ένα παιδί Γ’ Δημοτικού και κάνει όλες τις τάξεις, θα φτάσει στο Lower στη Γ’ Γυμνασίου και στο Proficiency, το αργότερο στην Α’ Λυκείου

 
 

Όλα τα παραπάνω γίνονται χωρίς να ασκείται καμία απολύτως πίεση στους σπουδαστές. Αυτό θα γίνει ξεκάθαρο πιο κάτω, καθώς έχει άμεση σχέση και με τη μέθοδο (methodology–approach) που ακολουθείται!

 

Πρόγραμμα Σπουδών, Αγγλικά, Φροντιστήριο Κελεσίδης, Παλατιανή, Ίλιον

Το πρόγραμμα σπουδών ενός σχολείου ξένων γλωσσών είναι:

ο καθορισμός διδακτέας ύλης (syllabus)
η μέθοδος(approach, methodology) που ακολουθείται στη διδασκαλία της γλώσσας

ο συνολικός χρόνος(total course time) που θα χριεαστεί ο σπουδαστής για να φθάσει ο σπουδαστής στα διάφορα επίπεδα γνώσης της γλώσσας
τρόπος χρήσης των διάφορων εργαλείων(tools), όπως βιβλία & διαδραστικά μέσα

Άρα λοιπόν, ο σχεδιασμός του προγράμματος σπουδών είναι ο πιο σημαντικός παράγων στη λειτουργία ενός σχολείου,
αφού από την εφαρμογή και τη λειτουργικότητά του εξαρτώνται τα ανάλογα αποτελέσματα.

Αν το πρόγραμμα σπουδών είναι καλά σχεδιασμένο τότε όλοι όσοι το παρακολουθούν θα πετύχουν και τους δύο στόχους που πρέπει να έχει το σωστό πρόγραμμα:

να μάθουν να μιλούν και να χειρίζονται τη γλώσσα
να πάρουν και πτυχίο, στο ανάλογο επίπεδο και στο διάστημα που πρέπει

Αν όχι, τότε τα αποτελέσματα δεν θα είναι αυτά που πρέπει.

Τα αποτελέσματά μας όλα αυτά τα χρόνια δικαιώνουν απόλυτα το πρόγραμμα σπουδών μας.

Όλοι εδώ στο σχολείο μας έχουμε σαν «μπούσουλα» τα λόγια του μεγάλου αρχαίου Έλληνα, ενός από τους 7 σοφούς της αρχαιότητας, του Σόλωνα:

Γηράσκω δ’ αεί πολλά διδασκόμενος

Κέντρο Ξένων Γλωσσών ΚελεσίδηςΈτσι διαβάζουμε, παρακολουθούμε διαρκώς τις παγκόσμιες εξελίξεις στη διδασκαλία των γλωσσών και ενημερωνόμαστε προσπαθώντας συνεχώς να βελτιωνόμαστε

Αφού η γνώση δεν έχει όρια μιας και όλα συνεχώς εξελίσσονται και βελτιώνονται, άρα ποτέ δεν μπορείς να πεις ότι τα γνωρίζεις όλα

Όλοι μας ανεξαιρέτως παρακολουθούμε τακτικότατα επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με τις πιο σύγχρονες τάσεις και εφαρμογές
στη διδασκαλία και τη χρήση της τελευταίας τεχνολογίας στην αίθουσα μαθήματος

Έτσι, σχεδιάζουμε τα προγράμματα σπουδών μας μέσα από συνεχή έρευνα και ανάλυση και μελέτη στοιχείων που
καταγράφουμε σχεδόν μετά από κάθε μάθημα και μετά από κάθε εξέταση. Λαμβάνουμε υπόψη πολλές και διάφορες

Αφού η γνώση δεν έχει όρια μιας και όλα συνεχώς εξελίσσονται και βελτιώνονται, άρα ποτέ δεν
μπορείς να πεις ότι τα γνωρίζεις όλα

Όλοι μας ανεξαιρέτως παρακολουθούμε τακτικότατα επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με τις πιο
σύγχρονες τάσεις και εφαρμογές στη διδασκαλία και τη χρήση της τελευταίας τεχνολογίας στην αίθουσα μαθήματος

πρόγραμμα